وبگاه فرهنگی اجتماعی آوا

پایگاه آوا؛پایگاه فرهنگی اجتماعی مسعود یعقوبی ((کردستان- دیواندره))

پایگاه آوا؛پایگاه فرهنگی اجتماعی مسعود یعقوبی ((کردستان- دیواندره))

30 اصل مهم مدیر موفق در اداره امور سازمان

پنجشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۱۸ ب.ظ

کسب موفقیت در عرصه های مختلف کار،زندگی و تحصیل همواره در زمره آرزوها و خواسته های هر فرد قرار داشته و انسانها دوست دارند که همیشه سر بلند و موفق باشند و لذت نتایج مثبت حاصل از کار و تلاش خود را بچشند.

مدیران در سطوح مختلف ، مایل هستند که زیر دستان و مجموعه تحت نظر خود را طوری هدایت و رهبری کنند که همواره نتایج مطلوب و مثبتی از کارهای آنان حاصل شود تا آنها در مقابل مقامات بالاتر سر بلند و سرافراز باشند.

حال اگر مدیریت در سطوح مختلف سلسله مراتب سازمانی ، مجهز به علم و دانش و نکات ظریف مدیریتی نباشد چه بسا علاو بر وارد آوردن زیان بر پیکره روانی و شخصیتی خود سازمان و کارکنان آن را نیز دچار آسیب های جدی می نماید . بنابراین بر خود لازم دانستم که چند توصیه بر اساس تجربه و موضوعات علمی در اصول مدیریت به مدیران تفکر گرا عرض نمایم امید است که هر چند مطالب شاید ناقص باشد اما مورد توجه قرار گیرد./.

1- از کارکنانی که تمایل به مقرب گرایی دارند دوری و خود ازهمشهری گرای دوری نمایید./.

2- به نظرات و عقاید زیر دستان احترام بگذارید./.

3- در اعلام دستورات سلسله مراتب را رعایت نمائید و به طور مستقیم به کارکنان تحت امر دستور ندهید.در این صورت مسئوول واسطه میان شما و کارمندان ، از جریان امور بی خبر شده و با عث تضعیف او می شوید./.

4- برای شخصیت زیر دستان خود احترام قائل شویدو نشان دهید که به آنها اطمینان و اعتماد دارید./.

5- استعدادها را شکوفا و برای رشد و تعالی پرسنل تحت امر خود شرایط را فراهم نمایید ./.

6- در مراسم شادی و غم زیر دستان حتی المکان شرکت کنید و با رعایت حریم شخصی، خود را جزیی از پیکره کاری و زندگی آنان بدانید./.

7- در هنگام عصبانیت هرگز تصمیم نگیرید و از قضاوت عجولانه پرهیز کنید ./.

8-به آراستگی و زیبایی محیط و حفظ بهداشت و ایمنی کار اهمیت دهید./.

9- قاطعیت و جدیت( اما با مهربانی) داشته باشید./.

10- زیاد با کارکنان زیر دست خود جرو بحث نکنید و اگر می بینید کارمندی آموزش پذیری ضعیفی دارد از راه دیگری برای اصلاح او وارد شوید./.

11- یک مدیر خوب باید یک روانشناس خوب و یک پدر منطقی باشد./.

12- به فناوری روز اهمیت بدهید و از طرح و ایده های جدید روز استقبال کنید

13- مدیریتی شفاف داشته باشیدو بگذارید کارکنان شما را ببیند و چهره شما برای کارکنان جدید نباشد./.

14- تشویق و تنبیه بموقع را داشته باشید و از افراط و تفریط دوری کنید./.

15- در دادن دستورات شرایط روحی و قدرت جسمی و فکری زیر دستان خود را بشناسید و هر کاری را به هر کسی ندهید./.

16- سرکشی و نظارت بر کار قسمتها را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا نسبت به کار قسمتها بیگانه نباشید./.

17- سعی کنید که صورت و چهره گرفته نداشته باشید تا دیگران از نگاه به شما احساس خستگی نکنند./.

18- وقت شناس بوده و خود را زیا د به محیط اتاق و دفتر خود وابسته نکنید./.

19- سعی کنید میان خواسته های کارکنان و اداره تعادل برقرار کنید تا اینکه زیردستان از کارکردن در اداره خسته نشوند./.

20- از مخالفت دیگران در مقابل حرفها و نظرات خود نترسید./.

21- قطعا" همه کارکنان از شما راضی نخواهند و همه شما را دوست ندارند سعی کنید تعادل و رضایت خداوند را در نظر داشته باشید./.

22- عده ای از افراد به کم کاری و غلط کاری عادت دارند در انجام تغییر و تحول دقت و مواظب باشید./.

23- اگر به پست جدیدی منصوب شدید سعی کنید فرهنگ محیط جدید را در نظر بگیرید./.

24- یک مدیر خوب مدیری است که خوب حرف بزند و خوب گوش دهد./.

25- کارکنان به تعبیری ابزار شما هستند سعی کنید از ابزار به خوبی استفاده و چیدمان خوبی را انجام دهید./.

26- به تفویض اختیارات اهمیت دهید و انجام همه کارها را به خود منحصر نسازید./.

27- تنها به حضور فیزیکی افراد بها ندهید بلکه ایده ها و نظرات و لیاقت افراد را هم در نظر هم بگیرید./.

29- از وقت خود و پرسنل همانند طلا استفاده کنید./.

30- سعی کنید کلمات و حرفهای شما همانند طلا باشد و تا حد امکان در چیدمان طلا دقت کنید./




 

                                                            نویسنده : مسعود یعقوبی

                                                                     کارشناس مدیریت


                                                                                                                                           

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۳
مسعود یعقوبی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی